Sezóna 2016-17

Šachová sezóna 2016 - 2017

imageLetní turnaje

V druhé polovině července se v Pardubicích uskutečnil 28. ročník mezinárodního festivalu šachu a dalších her Czech Open Pardubice. Za náš spolek se zúčastnil Jakub Nešpůrek, Radek Roub, Michal Jareš a Ondřej Jareš. Vybrali jsme turnaj v rapid šachu a hlavní turnaj, Jakub ještě hrál rapid turnaj družstev mládeže. V hlavním turnaji D skončil Jakub na 139. místě, O. Jareš pak na 107. místě z 252 hráčů. Nejvíce se dařilo M. Jarešovi, který poprvé hrál obtížnější C turnaj pro hráče do 2100 ELO. Získal 3. místo, 2. místo pro hráče do 14 let a zároveň byl 1. českým hráčem v tomto turnaji. Díky výsledku také získal 1. výkonnostní třídu. Jakub a Radek se jako hosté zúčastnili v družstvu 2222 ŠK Polabiny turnaje E - otevřeného mistrovství ČR čtyřčlenných družstev v klasickém šachu.

výsledky hlavního turnaje

V srpnu hrál Michal Jareš na Mistrovství Evropské unie mládeže v Koutech nad Desnou v kategorii do 12ti let. Po devíti kolech vybojoval bronzovou medaili, jedinou pro ČR.

výsledky MEU Kouty

V sobotu 2. září se v Mistrovicích u Jablonného nad Orlicí konal 8. ročník rapid turnaje Memoriál gen. Ludvíka Krejčího. Zúčastnil se Lubomír Šilar, Michal Jareš a Ondřej Jareš. Nejvíce se dařilo Luboši Šilarovi, který skončil na třetím místě.

výsledky Mistrovice

imageLetní soustředění Šajtava 2017

Jako každý rok končíme šachovou sezónu letním soustředěním. I letos jsme zvolili chatu Šajtava v Orlických horách, na samotě blízko Zdobnice. Museli jsme na poslední chvíli přesunout termín na počátek prázdnin od 2. 7. do 8. 7., takže hodně dětí se nemohlo zúčastnit, protože už měly jiný program. Letos je tedy soustředění komorního charakteru s 11 dětmi a vedoucími Lubošem Šilarem a Ondřejem Jarešem. Pomáhá také Mirka Jarešová, která je zde na dovolené.

Mladí šachisté absolvují denně krátkou vycházku, ve středu celodenní výlet do archeologického skanzenu Uhřínov. Další pohyb mají na fotbalovém hřišti vedle chaty. Pěkným doplňkem je i nutnost sejít na každé jídlo po sjezdovce na dolní chatu a poté zase zpět. Výuka se letos koná na horní chatě. Byl odehrán bleskový turnaj, vážné partie se zápisem a následným rozborem. Byla probrána i vybraná teorie a výuku si poprvé vyzkoušel i Michal Jareš pod dohledem trenéra. Počasí kromě deštivé neděle je příjemné, většinou polojasno, teploty kolem 20°.

Fotky ze soustředění

imageMČR školních týmů Zlín

Ve dnech 20. a 21. se družstvo ZŠ Štefánikova z Pardubic zúčastnilo pod vedením Lubomíra Šilara mistrovství ČR školních týmů ve Zlíně, v kategorii 1. - 5. třída. Na MČR se kvalifikovali vítězstvím v okresním kole a 2. místem v krajském kole. V této kategorii hrálo 32 družstev, naše bylo 25. nasazené. Většina družstva byly začínající hráči z šachového kroužku, podali dobrý výkon a skončili na pěkném 19. místě.

konečné pořadí

podrobné výsledky ZŠ Štefánikova

záznam přenosu z turnaje: den 1, den 2

image55. Šachové Zaječice v Chrudimi

Na tradiční červnový turnaj šestičlenných družstev starších žáků, hraný jako mistrovství ČR, jsme letos postavili jedno družstvo. Hrálo se v krásném prostředí chrudimského Regionálního muzea o víkendu 3. a 4. června. Z 63 družstev jsme byli 39. nasazení. Po devíti náročných kolech, hraných tempem 2x 25 min + 10 s/tah jsme skončili na 55. místě.

konečné pořadí družstev

podrobné výsledky našeho družstva

fotky z turnaje

imageKvalifikace a finále KP jednotlivců mládeže

V polovině kvalifikace, po dvou odehraných turnajích v každé kategorii, vypadá pořadí našich hráčů takto:

HD10: 5. Karel Tyč, 7. Jaroslav Paďouk, 26. Petr Novotný, 27. Pavel Novotný, 31. Tobias Ozank

HD12: 9. Jakub Nešpůrek, 18. Radek Roub, 19. Jakub Tyč, 21. Martin Vašíček, 42. Daniel Bureš, 50. Jakub Ruffer, 52. Jakub Mrkvička

HD14: 12. Jan Rožek, 32. Vojtěch Törvenyi, 41. Adam Hlína, 47. Jakub Hrdlička, 58. Adam Le

11. února byl v Pardubicích odehrán 3. turnaj desítek a dvanáctek. V HD10 skončil na 4. místě Karel Tyč, v HD12 byl z našich nejlepší Jakub Nešpůrek na 12. místě.

3. turnaj: výsledky HD10, výsledky HD12

Po čtyřech turnajích do finále KP postupují tito naši hráči: Karel Tyč (H10), Jakub Nešpůrek (H12), Radek Roub (H12), Jan Rožek (H14) a Michal Jareš (H16). Je to zatím nejlepší výsledek v historii oddílu, máme ve finále obsazeny všechny kategorie.

Ve finále, hraném o víkendu 27. a 28. května v Kuněticích v hostinci U přívozu, byli úspěšní Jan Rožek a Michal Jareš, kteří postupují na podzimní mistrovství Čech v Harrachově.

výsledky finálových turnajů

imageKP v rapidu mládeže

Krajský přebor v rapidu mládeže se letos konal 20. 05. 2017 v sále hostince U Novotnů v podhorských Mistrovicích. Mezi 108 účastníky hrálo i 5 našich členů v kategoriích HD 10 a HD 12.

výsledky HD 10

výsledky HD 12

imageŽeleznohorská šachová olympiáda

výsledky 1. turnaje: kategorie A, kategorie B, kategorie C

výsledky 2. turnaje: kategorie A, kategorie B, kategorie C

fotky z 2. turnaje 22. 04. 2017

průběžné pořadí po dvou turnajích

výsledky posledního, 3. turnaje: kategorie A, kategorie B, kategorie C

fotky z 3. turnaje 06. 05. 2017

konečné pořadí po třech turnajích

Děkujeme všem hráčům za účast a těšíme se na setkání v příštím roce na dalším ročníku našeho turnaje!

imageŽelezné hory A - krajský přebor II západ

výsledky v databázi ŠSČR

Sezónu áčka jsme zahájili v Poličce 09. 10. 2016 s jejich D družstvem. Přes problémy se sestavou (museli nastoupit 3 náhradníci) byl průběh vyrovnaný, o naší těsné prohře rozhodla až poslední partie.

Ve druhém kole jsme opět cestovali, tentokrát do Chocně. Sestava lepší, remíza.

Třetí kolo 13. 11. 2016 jsme konečně odehráli doma, v nové hrací místnosti ve chvaletické restauraci Zahrada. Pardubický Rapid E jsme porazili 5:3.

Čtvrté kolo v Chrudimi přineslo nejtěsnější prohru 3,5:4,5, škoda.

V pátém kole 11. 12. 2016 jsme doma přivítali Hlinsko B. Zápas skončil ještě před časovými kontrolami vítězstvím 5,5:2,5. Přelom roku strávíme na našem oblíbeném 7. místě tabulky.

Šesté kolo jsme v novém roce odehráli v Chotěboři, bohužel jsme stejně jako loni prohráli 2:6, což znamená sestup na 8. místo.

V sedmém kole jsme poprvé vyzkoušeli novou hrací místnost v salonku restaurace Racek v Týnci nad Labem. Z Pardubic přijelo družstvo Bohemie B, po dramatickém průběhu skončilo utkání 4:4. Zůstáváme na 8. místě.

Nečekaná prohra nás v oslabené sestavě potkala v 8. kole v Pardubicích s Rapidem D. 2,5:5,5, stále osmé místo, ale potřebujeme ještě další body.

9. kolo přineslo nejhorší prohru sezóny s Hlinskem A 0,5:7,5. Ale v 10. kole jsme si výhrou v Bohdanči 6,5:1,5 zajistili udržení v soutěži. Prohra v 11. kole s Polabinami E 2:6 na tom nemohla už nic změnit. Patří nám konečné 8. místo tabulky.

imageŽelezné hory B - krajská soutěž západ

výsledky v databázi ŠSČR

Béčko zahájilo sezónu doma v Břehách remízou s Chrudimí D. Druhé kolo v Pardubicích s Polabinami G přineslo prohru 2:3. Další domácí zápas s Poličkou E byl opět remízový. 04. 12. 2016 družstvo zvítězilo na výpravě do Krucemburku. Po 4. kole je z toho s 5 body a vyrovnaným skóre 10:10 průběžné šesté místo. V pátém kole jsme prohráli vysoko 0,5:4,5 s Miřeticemi. Druhé vítězství v sezóně bylo 22. 01. 2017 v utkání s Chrudimí C, což znamená průběžné 8. místo tabulky. V sedmém kole těsná prohra s Polabinami F 2:3, obě naše družstva jsou na 8. příčce průběžného pořadí, obě s 8 body.

Osmé kolo přineslo prohru s Polabinami H 2:3. V devátém kole jsme prohráli s Hlinskem C 1,5:3,5. Desáté kolo znamenalo domácí výhru s Krounou 3:2 a závěrečné jedenácté kolo prohru s Rapidem F a konečné osmé místo tabulky, stejně jako A družstvo.

imageKrajský přebor družstev starších žáků

12. 11. 2016 jsme ve Chvaleticích pořádali část zápasů úvodního trojkola. Letos máme v soutěži 2 družstva, aby více našich žáků trénovalo hru v klasickém tempu se zápisem. Přijeli Draci z Chotěboře a družstvo Ústí nad Orlicí. Áčko vyhrálo v derby s béčkem, těsně prohrálo s Ústím a remízovalo s Chotěboří. Béčko má prozatím tři prohry. Uvidíme, jak se bude dařit 14. 01. 2017 na dalším srazu.

...

Konečné pořadí ročníku 2016/2017 po 7 kolech:

podrobné výsledky

imageO lichnickou věž - 1. ročník turnaje

ZŠ Třemošnice a Šachový spolek Železné hory uspořádali po loňském zkušebním nultém ročníku v sobotu 28. 01. 2017 první ročník šachového turnaje pro žáky základních škol. Ve 4 kategoriích se zúčastnilo 45 hráčů, kteří odehráli společný sedmikolový turnaj, řízený zrychleným systémem.

propozice

výsledky

imageŠachový kroužek na ZŠ Krakovany

Od září vznikl v ZŠ Krakovany nový šachový kroužek. 12 začátečníků z 1. - 3. třídy a jednoho pokročilého vede Lubomír Šilar. Fotky výuky v kroužku 19. 12. 2016 v prostorách pěkně opravené školy jsou zde:

fotky šachový kroužek ZŠ Krakovany

imageMČR mládeže v rapid šachu Klatovy

Druhý zářijový víkend se v západočeských Klatovech konalo MČR mládeže do 14 let. K každé kategorii přes 40 hráčů, kteří se kvalifikovali v krajích + doprovodný open turnaj. V kategorii H12 oddíl reprezentoval Michal Jareš jako 22. nasazený ze 44 hráčů. Sobotní začátek byl celkem slibný (3,5 bodu ze 6, průběžně 15. místo, ve 4. kole hrál na 2. šachovnici). Ale nedělní tři kola nevyšla, Michal uhrál pouze 0,5 ze 3, což ho posunulo na konečné 26. místo. Organizace turnaje byla ale bezvadná, město i počasí krásné (možná až příliš letní), takže to byl pěkný šachový víkend.

výsledky

fotky z města a z turnaje